• צומת ראם/מסמיה מתחם הנגב/אלון
  • 08-8505430
  • office@s-i.co.il
Menu

כיצד תוכלו לשפר את החיסכון לגיל פרישה

חיפוש בבלוג

פוסטים אחרונים

קטגוריות

הרשמה לעדכונים

תוחלת החיים הולכת וגדלה, משמעות הדבר שהחיסכון הפנסיוני אותו צברנו לאורך השנים אמור להספיק לשנים רבות יותר. פועל יוצא של העניין – פנסיה חודשית נמוכה יותר.
לכן, ככל שתוחלת החיים הולכת וגדלה (זה מה שקורה בכל העולם כמו גם בישראל) וכדי להגיע לגיל הפרישה מוכנים ככל שניתן, ריכזנו עבורכם המלצות חשובות שיסייעו לכם להגדיל את החיסכון לגיל פרישה:
 
הגדלת הפקדות עובד והגדלת הטבות המס – הגדילו את הפקדות על חשבון העובד ל – 7% במקום 5%, המחוקק מאפשר לכם להגדיל את ההפרשה וגם לזכות בהגדלת הטבת המס המגיעה לכם.
 
רכישת ביטוח חיים בנפרד מהתוכנית הפנסיונית – בתוכנית הפנסיונית קיים גם כיסוי לביטוח חיים, כיסוי זה נרכש מההפקדה החודשית לטובת החיסכון ובכך מקטין את החלק המופנה לחיסכון. רכשו את ביטוח החיים בנפרד וכך תמקסמו את החלק המופנה לחיסכון הפנסיוני.
 
רכשו חלק מביטוח החיים בפרמיה קבועה – בכך תוכלו לחסוך בעלויות הביטוח בגילאים מבוגרים ולהותיר יותר כספים שמופנים לחיסכון.
 
לא פודים את קרן ההשתלמות – קבלת קצבה מתאפשרת רק מגיל 60 ומעלה, משיכת כספים לפני גיל זה מחייבת במס בגובה 35% לפחות, לא פעם אנשים מפוטרים בגילאים מבוגרים (55+) ולא מוצאים מקום עבודה, כדי לעבור את תקופת הביניים – עד לקבלת הקצבה  – ללא תשלום מס, חשוב לצבור כספים בקופה שתשמש אותנו לתקופות שכאלה. קרן ההשתלמות (למי שיש) יכולה בהחלט לשמש למטרה זו. לכן חשוב ביותר לא לפדות כספים מקרן ההשתלמות מגיל 40-45 עד לגיל פרישה. תוכנית זו שהיא נזילה יכולה לשמש אתכם להשלמת החיסכון לגיל פרישה או לחילופין להוות קופת חיסכון לתקופות בהם לא עובדים בגילאים מבוגרים.
 
 מגדילים את ההפקדה לקרן השתלמות – מרבית המעסיקים שמפקדים עבור העובדים לטובת קרן השתלמות מבצעים הפקדה בגובה 7.5% על חשבון המעביד + 2.5% על חשבון העובד. העובד יכול להגדיל את ההפקדה שלו עד 7.5%. באם תגדילו את אחוז ההפקדות יגדל החיסכון בקרן ההשתלמות ובנוסף תרוויחו חיסכון פטור ממס על הרווחים.
 
קצבה מוכרת –ממחקרים שנערכו בעולם המערבי (והמצב בישראל לא שונה ) עולה שרק 1 מתוך 5 אנשים (20%) מגיע מוכן פיננסית לגיל פרישה, במידה שבדקתם ואתם מוצאים שהקצבה הצפויה לגיל פרישה נמוכה מהצורך שלכם, יש באפשרותכם לפתוח תוכנית שתשלים את הקצבה לגיל פרישה. "קצבה מוכרת" הינה תכנית לקצבה, פטורה ממס, שמתקבלת מחיסכון פרטי. תוכלו "לעבות" את החיסכון לגיל פרישה בידיעה שהקצבה הנובעת מחיסכון זה פטורה ממס.
 
ניוד תוכניות מוקפאות – אנשים רבים פתחו לאורך השנים תוכניות שבשלב מסויים הופכות ללא פעילות, תוכניות אלו ממתינות לכם לגיל פרישה. כדי ורצוי לצמצם ולאחד בין התוכניות, יתרה מכך, החשיבות באיחוד התוכניות הינה כדי לקבע את הזכויות שלכם לפי גילכם כיום. במידה ותאחדו את התכניות רק בגיל פרישה הזכויות יהיו לפי התנאים שיהיו בעתיד – משמעות הדבר פחות קצבה בגין אותם כספים.
 
לסיכום : צעדים קטנים היום יעשו הבדל גדול בעתיד, אל תזניחו נושא כה חשוב, התקשרו אלי עוד היום, תבחנו כיצד אתם יכולים להגדיל את החיסכון לגיל פרישה, ויפה שעה אחת קודם!

דילוג לתוכן